Omdefiniera CPC Från kostnad per klick för klick per Cent! av McLaurin Williams

Kampanjen som jag kommer att användas för den här artikeln är thehealth och wellness nisch, som är extremt konkurrensutsatt och betalade advertisingis mättad med kampanjer i denna nisch, men jag har ändå kunnat tomanage kampanjen till den punkt där min CPC är i genomsnitt 1,6 till 1,8 cent PerClick. Med en mindre konkurrensutsatt nisch och korrekt förvaltning av campaignI tror det möjligt att omdefiniera din CPC från kostnad per klick för att Klick procent, skulle inte det vara trevligt.

Jag vill att detta ska vara tillämplig på alla nivåer av marknadsförare solets definierar ett par saker innan du hoppar i. CPM (kostnad per thousandimpressions), tänk med visningsannonser som du bjuder och betala för visningar, inte klick, men du kan fortfarande mäta din kampanj genom att beräkna CPC (kostnad per klick) så att dess jämförbara med andra metoder reklam.

Beräkna ditt CPC är ganska enkelt, bara dela theamount spenderas av antalet klick. Så om du spendera $ 10 och har 100 klick, 10,00 /100 = 0,10 eller 10 cent per klick. Budgivning på CPM liknar budgivning onPPC (pay per click) du bara bjuder på visningar i stället för klick andtends vara mindre konkurrenskraftiga. 7Search minimum är 50 cent per CPM och jag seldombid mer än att även om du kanske vill beroende på konkurrensen inyou nisch.

Placera dina annonser är enkelt, 7Search erbjuder 17 olika addsizes och du bara välja filen från din dator och sedan lägga yourdestination URL. Storlekarna måste passa exakt och filerna har sizelimitations så du kan behöva ändra storlek du annonser för att passa och komprimera för att möta filstorlek begränsningar. Jag ändra storlek med Microsoft Paint och använda Office att compressthe filer så att du inte behöver dyra bildbehandlingsprogram för att uppnå detta. Onceyou've lagt till dina annonser och valt dina sökord och kategorier ditt offand löpande.

Så kan få till det, kommer jag att gå igenom processthat jag använder, betyder inte att du måste följa detta exakt men dess vad finnas worksfor mig. Som man vänjer sig på de rapporter som att göra ändringar och finjustera yourcampaign jag är säker på att du kommer att utveckla en process som fungerar bäst för dig. När yourcampaign är igång låt den gå ett par dagar så att du har bra data, sade asI innan var inte i en stor brådska. Även när du börjar göra förändring payattention till datumintervall på dina rapporter, inte lämna datumintervall tobroad eller de kommer att innehålla statistik från ändringar du har redan gjorts.

Nyckelord /Kanaler rapport

Denna rapport kommer att visa dig dina sökord och kanaler som wellas visningar, klick, din CTR (klickfrekvens) och belopp som spenderas. Theamount spenderas och klicken jag inte betalar för mycket uppmärksamhet åt så yourimpressions och CTR är vad du använder för att justera dina sökord och Channels.What jag leta efter är de sökord /Kanaler som har höga intryck hastigheter andlook vid CTR: s associerade med dessa sökord /kanaler. Om jag har en Keywordthat har en hög intryck takt med en CTR som är större än 1% Jag lämnar dem inthe början. Allt om 1% är inte vad jag vill se dessa satser mayimprove när du tar bort lägre presterande Nyckelord. Om CTR ligger under 1% I'lldrop dessa sökord utanför men bara de som har en högre intryck hastighet.

För mer information om SEO Maple Grove Mn, Seo Minnetonka Mn, PPC Management Minneapolis och Pay Per Click Hjälp Minneapolis besök min hemsida.