Vad du ska göra som PPC kostnaderna ökar? (Del 3 av 3-serien) - lebron 10 av Bsat Bsat

Omdömen gör luft Foamposites en. Låter definiera parametrarna för bolags A.

och B .: Company A luft yeezy till salu. Företag B.

(Använder Avg. Kund LTV) genomsnittliga försäljningspriset $ 175 $ 175Customers i senaste 3 åren 4000 4,000Revenue i senaste 3 åren $ 2 luft yeezy 2 för sale.1 miljoner $ 2.

1 millionLifetime Period Okänd, 2 år doesnt beräkna Website Sales Omvandlingsfrekvens 1% 1% scenarierna: Företag A billiga Foamposites. drar ut sina miniräknare och räknar ut att för varje 100 besökare de genererar $ 175 i intäkter.

Vid aktuella köpkurser, skulle en åttonde budet position vid $ 1,85 per klick kosta dem $ 185 för att generera $ 175 försäljning. De bestämmer det sökordet, Brand X är för dyrt och de hoppar av budgivningen competition.Company B. men beräknar deras genomsnittliga kund livstid värde. De forskat och upptäckte att deras kund livstid är två år. De först ta bort alla nya kunder som inte har avslutat sin två-åriga livstid och beräkna deras genomsnittliga kund livstid värde. Anta att det finns 600 mindre än två år kunder och de representerar $ 105.000 i intäkter. De dra av dessa siffror från sina summor och beräkna followingAverage Lifetime Value är $ 1.995.000 /3400 = $ 586.76Company B. bedömer deras förmåga att bjuda på Brand X med hjälp av deras genomsnittliga kund livstid värde. Liksom Företags A. de figur att för varje 100 besökare de genererar en $ 175 försäljning. Vid aktuella köpkurser, skulle första position på 2,75 $ per klick kosta dem $ 275 till generera bara en $ 175 försäljning. Men det är okej! Deras genomsnittliga kund livstid värde är $ 586,76 så de vet att de kommer att göra över $ 311,76 från kunden under sin livstid. Imponerande! Detta är ett enkelt exempel men det visar kraften i att förstå din genomsnittliga kunden livstid värde. Det kritiska steget för Företag B.